Fortsatt ferie, en pefekt gjeng

Vi har det s hyggelig. Masse god mat og veldig god vin og for en perfekt gjeng vi er.  N kan jeg anbefale Tblisi p det sterkeste. Den eneste ulempe er kommunikasjon med folket, skikkelig drlig engelsk... #blogg #ferie #tur #tbilisi #familie #foto

Endelig ferie...

Jeg hadde det veldig traveldt siste dagene fr ferien. Jeg hadde mye  gjre og jeg burde jobbe til og med dagen fr turen med seint vakt. Jeg husker nesen ikke hvordan jeg har pakka koffertene. Og n ser jeg at jeg har glemt noen sm ting. Men vi har nok bleie til Mah i hvert fall, HaHa! Selve turen begynte med en god stress ogs. Jeg hadde bestilt flyblitter med Aerflot og den var den beste jeg kunne finne. Pefekt til en mamma som skal fly en lang tur med to sm barn i s fall. Men den ble avlyst noen timer fr vi flyr. og det var en panikk. Jeg fikk en tilbud med Turkish airline isteden. Og det er et flyselskap som jeg har hatt alltid problem med, og denne gangen og. Men greit, alt dette er over og vi er endelig framme. Jeg skal ikke tenke p det mer. Vi har det bra her sammen med min familie som de er p ferie, de ogs. Vi har leid en stor ny oppuset leilighet gjennom airBnB, Veldig fornyd. Selve huset minner meg den kemmuniste perioden veldig godt. Jeg skal ta...

Min kjre blogg.no

N er det over ti mneder at jeg har begynt med blogge... Begynte med det da var jeg i vrste perioden i livet mitt.. Jeg hadde ikke noe plan til det... men n er jeg veldig glad i bloggen min...  Jeg har hatt oprasjonen p tirsdag... Etter masse blodning til og med n, derfor jeg var veldig svimmel. og deretter hadde jeg ikke lyst til se p noe skjrm enten laptop elller mobil, bare litt TV... Men igr ettermiddag hadde jeg veldig lyst til blogge litt... Det frste siden jeg pnet var blogg .no, men komme ikke det opp!.. Jeg prvde det flere ganger men har ikke skjedd noe... Det var en rar flese som kom til meg, stress... Stress for blogg.no... Plutselig jeg fant at jeg har blitt avhengig av min blogg og de andre bloggene som jeg liker lese...Jeg har blitt avhengig av en verden som jeg drar til nr jeg vil en liten pause fra hverdagsliv... Takk at du er tilbake blogg.no #blogg.no #blogging

Luseegg i barnehagen og resten av dagen

May skulle ikke p barnehage i dag. Hun hadde time 10:45 hos re spesialist... Det var ikke noe vits dra til barnehagen.... Fr vi dra til legen mamma fikk skjekke email-ene ... What?!... Jeg fikk stress.... Vi, May og jeg dro til legen... May fikk en del tester og bland annet alargi test... Hun mente at det gjorde ikke noe vondt, bare sju veldig sm stikker.. En liten tur p vei til senteret... May spr og snakker om alt mulig. Om blader og biler til og med smaken av en steim! Jeg prver svare best som mulig, ikke noe tull!...   Rafens p Jessheim har bursdag i dag og vi skal ditt, til verdens hyggeligstte butikk.....May velger oransje blomster, selv om mamma har lyst p en rosa bukett... Vi besker Sofie i butikken.... Hun er alltid den beste... kunder i butikken.  Etter det drar vi til apoteket til kjpe en lusekam... Vi bruker en god tid p hret, selv om May ser ikke fornyd ut... Vi kan puste rolig enne gangen... Mamma finn...

familie.... og her og der

Jeg er fortsatt i Iran, Teheran... varmt...Tiden gr alt for fort....Nett hastigheten er drlig, jeg orker ikke sitte foran skjermen vente lenge til  pne hver eneste side.... En av de beste nett hastigheter har vi i Norge... Jeg koser meg her sammen med verdens beste familie... Hver eneste minutt er gull verdt vre sammen med dem... Pappa,Mamma, sskene.... Ungene har et bra her ogs..Jeg har 2 uker igjen, Jeg savner innmari min lille leilighet i Jessheim, men samtidig elsker vre sammen med pappa og mamma... vedrens beste foreldre<3 ... Payam ogs ble med oss, han kom til Iran p mandag kveld <3 Jeg savnet ham veldig ;)   spise ute sammen med familie En tradisjonell mat som jeg kan IKKE lage den... "KOFTE" hyskolen som jeg har studert i... En liten besk etter 17 r :) Og... Jeg har opplevd noe helt nytt ...Vippe extensions :) . Den koster bare 200 kroner her i Teheran men etter ca 3 uker m pfylles og jeg rekker ikke det...

Frisrsalong og litt mer...

Tiden gr alt for fort her i Teheran... Typisk stor by!... Savner Jessheim allerede :).... Det finnes utrolig stress i store byer... Slitsom. Jeg liker ikke det. "Pappa, dere m flytte ut fra Teheran" sier jeg til pappa...  Siden jeg har verdens beste barnevakter her i Teheran ( Mamma og sstrene) fikk jeg en mulighet til   dra til en frisrsalong uten noe bekymring... Jeg har tungt tykt hr derfor jeg m vre i frisrsalongen flere timer til f  et bra resultat.  I frisrsalongen....   Og Tehran i kvelden...   Og et Bilde av May :) <3  May og sin ponni :) Og vre sammen med de som jeg har vokst opp med  (kakekrig :D) nsker dere alle en veldig fin uke <3 #Frisrsalong #Hrfarge #ferie #hagy #Teheran #Kveldsliv #ponni

S mange folk!

Jeg tenker at hvoran har jeg bodd i Teheran for?!... Det husker jeg ikke!.. Jeg har blitt vant til bo i rolige steder... Tehran har over 12 millioner innbyggere... Folk er overalt... De som bor i en metropol kaster bort mye tid, synes jeg... Mange timer blir borte bare i kutrafikk... Alt formye av Styforurensning, irriterende... Det er ok nr du er turist eller p besk... Men trist bo i snne storebyer... Jeg liker veldig godt London, men tler jeg ikke det mer enn 5-6 dager... Selvom jeg ble fdt i Tehran og vokst opp der, men jeg vil ikke bo i en metropol, I DET HELE TATT...  I gr var vi ute og brukte kollektivet... P starten kollektivet var veldig gy men etterhvert hun mente ikke det :D, utrolig mange folk.... En gammel kjpesenter midt i Teheran...Eskan shopping center (40 r gammel) May fikk beskjed at det er ikke lov  svmme her I en smykkebutikk... Alt er hndlaget THE DOOR! May og mamma koste seg mens Mah var...

Her er jeg!

Endelig!... Jeg er her...i bloggen. Jeg savnet bloggen skikkelig... Jeg snakker bare om 5 dager men det hres ut veldig mye fr meg... Det var nesten umulig logge meg inn i noe av sosialemedier.... Veldig vanskelig tilgang til sosialemedier her i Iran... Nesten alt er steng og man m kjpe en del programmer til f tilgang til sosialemedier.... Tok fem dager til fikse snne ting.. N kan jeg blogge hver dag... Deilig, n er jeg hjemme :)... Kan skrive mine flelser p norsk her i Iran... Utrolig rar flelse... Jeg er fra Iran, har bodd i Norge for 8 r og n er jeg i Iran for besk hos mamma og pappa, men jeg fler meg veldig bra nr jeg skriver p norsk, nr jeg sier til dere at hvordan har jeg det i Iran!   Turen begynte mandag den 18. fra Gardermoen.... Vi fly til Istanbul frst og var der 4 og halv timer... Jeg hadde stress om reisen til Istanbul etter statskuppet i Tyrkia... Men i flyplassen i Istanbul s jeg ikke noe tegn av kuppet...   Atat...

Vi var i Brasil.... Del 1

Mars 2010 vi fikk en mulighet til reise til Brazil... En kjempe tur.... Og veldig lang tur... Vi var p ca 24 timer... Vi fly fra Gardermoen til Paris og etter tre timer fly vi videre til Sao Paulo, 13 timer og fra der til Salvador.....  Brasil er helt annen verden!.... I Salvador flyplassen fikk vi beskjed om ta ut alle smykkene  vre... Det er ikke lurt ha noe snn p seg der nede... Korrupsjon er forferdlig der... Vi leide en leilighet p gamle byen...  Sterk kontrast... Akkurat som dette bilde her Vi kjpte mange snne armbnder fr vite hvorfor :D   En brasiliansk  dame... Og jeg Varmt vr i mars Kler p meg? Jeg krte meg capoeira... ;) En mte skrelle appelsin med  tegne p t-skjorte   Fest i byen dessverre mange fattige folk... Min favoritt shot #Brasil #Salvador #reisebort #Fattigdom

Turen til India- Del 2 (GOA)

Jeg hadde hrt masse om Goa i Idia... etter 5 dager vre i Chandgarh det var p ti reise videre... Vi kjrte tilbake til New delhi oh fly videre til Goa... For en vakker sted!.. Goam ligger ved vestkysten i india mot sr...Vi fikk bekjed at de fleste turister foretrekker vrei   nord i Goa derfor vi bestilte en hotell i sr da var vi i Chanigarh (HaHa) ... Goa har vrt portugisisk koloni for en lang periode. Og det merker du godt. En del av folket kan portugisisk. Og arkitektur har blitt veldig pvirka, ganske portugisisk style. Og de fleste er kristianer...     Hotellet "Ramada Caravela beach"   Ikke noe filter, det er skikkelig fuktig for noen timer og pvirka kameralinsen Mangeshi tempel.. Vi fikk ikke lov ta blider inne Det er fint gi gave til tempelen...mange kvinner sitter ute og selger snne til turister og til de som skal til tempelen nydelig natur Basilica of Bom Jesus​, Ne...

Turen til India- Del 1 (Chandigarh)

I dag fikk jeg litt tid til begyne med rydde utrolig mange bilder.... Alt for mye... Tusenvis!...Men jeg klarte ikke det... for det frste alt for mange bilder, tar flere dager, Og etter det , var minner se tilbake p... Fikk veldig lyst til skrive om en del av dem, og kanskje m jeg begynne med de reisene... Jeg valgte India i frste omgang.... Det var oktober i 2010... 17 dager i India. Vi fly fra Gardermoen med "aeroflot" til Moskva, to timer mellomland og videre med aeroflot til New Delhi,  hovedstaden i India.Der traff vi sstra og kusina mi som kom fra Iran. De var i flyplassen fr oss og venta 4 timer til vi ogs kom.... Koselig besk... Vi kjrte sammen videre til "Chandigarh". Nesten 4 timer. De aller farligste sjfrene kan du treffe der.  skikkelig skummelt.  Chandigrah er i nord India og er hovedstaten til delstataen Punjab. Det er mye se p. Bde kultur og sammfunne og mye mer. Og i tillegg var vi invitert til et bryllup e...
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv

Last inn flere innlegg

vorden

Jeg var etter et hemmelig (!) sted for kunne skrike ut der eller kanskje hviske der innimellom. Da fant meg her! Vorden... Tankene mine er fult av mennesker, milj, litteratur, politikk, kunst og kanskje meg SELV. Jeg kommer skrive om alt som har blitt innmari tungt i hodet mitt...Kom til Norge desember 2009. Jeg skriver ikke s riktig norsk, dessverre! Hjelp meg til bli bedre p det. Er veldig glad i sprket. Jeg er vegetarianer med respekt for naturen og livet...